بلاگ

مواد تشکیل دهنده گاوصندوق

اجزای تشکیل دهنده گاوصندوق

یکی از مهم ترین موارد در ساخت گاوصندوق، مواد تشکیل دهنده آن می باشد. مواد تشکیل دهنده گاوصندوق در امنیت و مقاومت آن تاثیر بسیار زیادی دارند. به طور معمول گاوصندوق ها از فولاد ساخت می شود، ولی آلیاژهای مورد استفاده برای ساخت آن ها متفاوت است. در این مقاله از صنعت کاوه مواد تشکیل دهنده گاو صندوق را بررسی می کنیم.

بهترین مواد برای ساخت گاوصندوق

برای ساخت گاوصندوق آلیاژهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. ساده ترین نوع آلیاژ مورد استفاده برای ساخت گاوصندوق فولاد، کربن و آهن می باشد. کربن و فولاد موجب افزایش مقاومت فولاد می شود. بهترین آلیاژ برای ساخت گاوصندوق آلیاژ فولاد و تنگستن است. این نوع آلیاژ نقطه ذوب بالایی داشته و در برابر حرارت و گرما دارای مقاومت بسیار خوبی می باشد.

آیا مواد تشکیل دهنده بر کارایی گاوصندوق تاثیر دارد؟

امنیت گاوصندوق یکی از مهم ترین ویژگی های آن است و مواد تشکیل دهنده گاوصندوق با امنیت آن مرتبط هستند. در صورتی که گاوصندوق بدنه محکم و مقاومی نداشته باشد، سارقان به راحتی بدنه آن را برش داده و مدارک و وسایل مهم داخل آن را به سرقت می برند. همچنین در صورتی که گاوصندوق نسوز و ضد آب نباشد، با ایجاد حریق، نشتی آب یا سیل مدارک داخل آن از بین می روند.

فولاد به کار رفته در ساخت گاوصندوق

نوع فولاد به کار رفته برای ساخت گاوصندوق بسیار مهم است. معمولا فولاد به صورت آلیاژی از کربن و آهن مورد استفاده قرار می گیرد. فولاد مورد استفاده برای ساخت گاوصندوق باید مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت و آب داشته باشد، در غیر این صورت گاوصندوق ایمنی بالایی نخواهد داشت.

 

اجزای تشکیل دهنده گاو صندوق

انواع فولاد مورد استفاده در گاوصندوق

برای ساخت گاوصندوق از دو نوع فولاد مختلف استفاده می شود، در صورتی که از فولاد ضد زنگ برای ساخت آن استفاده شود، گاوصندوق در برابر مواد شیمیایی، خوردگی و آب مقاوم می باشد. در غیر این صورت گاوصندوق ضد آب نمی باشد.

فرآیند تولید بدنه گاوصندوق

تولید بدنه گاوصندوق شاید در نظر ساده به نظر برسد، ولی این چنین نیست. برای تولید بدنه گاوصندوق بعد از انتخاب آلیاژ فولاد مناسب، قالب گیری انجام می شود و ورقه ها در سایزهای مناسب برش داده می شوند. سپس با استفاده از جوشکاری قسمت های مختلف بدنه را به هم متصل می کنند.

فرآیند تولید قفل گاوصندوق

ایمنی گاوصندوق تا حد زیادی به نوع قفل آن بستگی دارد. به طور معمول قفل گاوصندوق توسط شرکت های دیگر تولید می شوند، زیرا ساخت قفل ایمن بسیار مهم است. انواع قفل گاوصندوق شامل مکانیکی، دیجیتالی و هوشمند می باشند، که از نظر ایمنی و عملکرد با هم متفاوت هستند. علاوه بر ساخت قفل، نصب اصولی و درست آن نیز بر روی گاوصندوق بسیار مهم است.

کلام پایانی

همانطور که گفتیم مواد تشکیل دهنده گاوصندوق اهمیت بسیار زیادی دارند، ولی تشخیص این موضوع برای خریدار ساده نیست، به همین دلیل توصیه می شود گاوصندوق را از برند های معتبر خریداری کنید. گاوصندوق نسوز کاوه از بهترین گاوصندوق های موجود در بازار است و توسط بسیاری از ادارات، سازمان ها، هتل ها و … مورد استفاده قرار می گیرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت با کارشناسان صنعت کاوه در ارتباط باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *