بلاگ

چرا گاوصندوق خانگی

چرا گاوصندوق خانگی

چرا امروزه بايد در خانه هايمان گاوصندوق داشته باشيم؟
شايد همه ما در خانه و محل کار خودمان اسناد و اشيا باارزشي داريم که روزانه باآنها سرو کار داريم و امکان نگهداري آنها در صندوق امانات بانکي نيست. مطمئناً همه ما اشياء و مدارک مهم، گران قيمت و غيرقابل جايگزيني داريم که حتماً بايد از  آنها به خوبي نگهداري کنيم . مثل سرويس هاي  طلا و جواهراتي که از آنها براي مهماني ها و … استفاده مي کنيم و يا مبالغي پول که تازه از بانک دريافت کرده ايم و يا حتي آلبومهاي خانوادگي و يا لپ تاپ محل کارمان که در آن طرحها  و پروژه هايمان را ذخيره مي کنيم ، اسناد و مدارک با ارزش و خيلي از موارد ديگر را امکان نگهداري از آنها در صندوق هاي امانات بانکي به دليل استفاده مداوم و روزانه نيست را در اطراف خود داريم . در قديم افراد اينگونه اشيا و مدارک را در پشت قابها و گنجه ها و ساير محل ها نگهداري مي کردند. اما امروزه نگهداري از اين مدارک و اشيا در منازل بسيار سخت شده است،
در بسياري موارد شاهد بوده ايم که سارقان حرفه اي حتي با وجود دزدگير و  و يا دوربين هاي مدار بسته و بسياري از موارد امنيتي ديگر قادر به دزدي از منازل مي شوند و به راحتي افراد را غافلگير مي کنند. هيچ فردي براي پنهان کردن وسايل ناچيزي مثل يک دفترچه يادداشت روزانه و يا کت و شلوار معمولي هزينه هنگفت براي خانه اش نخواهد کرد . پس مطمئناً کسي که يک گاوصندوق ديجيتالي مي خرد حتماً شي باارزشي دارد پس بهتر است انتخاب دقيق و هوشمندانه اي هم داشته باشيم،پس چه بهتر قبل از اينکه توسط سارقان غافلگير شويد و از نگهداري مدارک و اشيا با ارزش خود در خانه و محل کارتان احساس پشيماني کنيد به دنبال راه چاره اي سازنده باشيد.  پس در اولين قدم بايد بگوييم که بهترين دليل براي خريد گاوصندوق نگهداري اشيا باارزشمان است.
سعي کنيد چشمانتان را باز کنيد و درست انتخاب کنيد. انتخابي آگاهانه .
امروزه اکثر کسانيکه به دنبال خريد يک گاوصندوق خانگي هستند، ابتدا بايد به اين سؤال جواب دهند که چه چيزي مي خواهند در گاوصندوق خانگي خود نگهداري کنند؟
برخي افراد سرويس جواهرات مورد استفاده خود و يا سکه هاي هديه و پول نقد روزانه خود را در منزل نگهداري مي کنند، خوب پس اين افراد بايد حتماً از گاو صندوق خانگي استفاده کنند که از ايمني بالاتر و از لحاظ قفل و درب ها هم از کيفيت بالايي برخوردار باشد. همچني از سيستم ضدسرقت فوق العاده اي برخوردار باشد تا حد امکان سنگين باشد و يا حداقل امکان انتقال و جابجايي آن به راحتي نباشد .
البته گاوصندوق هاي ديجيتالي هم در بازار موجود مي باشند که بسيار سبک و قابل حمل هستند ولي به علت اينکه مي توان آن ها را به ديواره ، يا داخل کمد ها پيچ کرد و از قفلهاي ديجيتالي بسيار مطمئن و ايمن در آنها استفاده مي شود
اين صندوق ها که به Safebox يا صندوق هاي هتلي معروف هستند که براي نگهداري اسناد و مدارک باارزش راه حل خوبي هستند به دليل اينکه اولاً آنها را مخفي هستند و ثانياً آنها از داخل به ديوار يا کمد پيچ شده اند.
ولي باز هم مي توان گفت اين صندوق ها بهترين راه حل براي نگهداري اشياء گرانقيمت و اسناد باارزش شما در منزل نيستند، زيرا اگر هدف شما نگهداري هر دو مورد باشد بايد از گاوصندوق خانگي استفاده کنيد که بزرگتر از Safe box باشد و هم داراي طبقاتي براي طبقه بندي و حتي يک محفظه کوچک براي نگهداري دسته چک و يا سکه با قفل و کليد جداگانه باشد و يا براي نگهداري لپ تاپ يا آلبوم هم به اندازه کافي جادار باشد.
پس نتيجه مي گيريم که در درجه اول يک گاو صندوق خانگي بايد جادار باشد و طبقه بندي مناسبي جهت نگهداري وسايل ارزشمند ما باشد.
در مرحله دوم بايد به اين نکته توجه داشته باشيم که گاوصندوق مورد نظرتان را در چه فضايي ميخواهيد قرار دهيد؟
يک از فاکتورهاي مهم در خريد گاوصندوق خانگي فضايي است که شما مي خواهيد آن را قرار دهيد. اين فضا بايد حتي الامکان در دسترس باشد ولي به راحتي در ديد نباشد.
به عنوان مثال در داخل يکي از کمدهاي لباس يا در محلي مخفي که در زير قفسه هاي کتابخانه و دکور اتاق تعبيه کرده ايد و يا حتي در کابينت هاي آشپزخانه که گزين? بسيار مناسبي براي نگهداري يک گاوصندوق خانگي مي تواند باشد،
پس حتماً قبل از خريد بايد ابعاد محل مورد نظر از قبيل ارتفاع، ،عرض و طول و عمق محل مورد نظر را دقيقاً اندازه گيري کرده تا بعد از خريد گاوصندوق خانگي مورد نظرتان دچار مشکل و يا احياناً خراب کردن محل مورد نظر نشويد.
در اين مرحله با راهنمايي کارشناسان فروش مي توانيد گاوصندوق مناسبي را  با توجه به فضاي مورد نظرتان خريداري کنيد.
يکي از نکات مهمي که در هنگام خريد گاوصندوق هاي خانگي بسيار زياد بايد به آن توجه نشان داد وزن گاوصندوق هاي خانگي مي باشد،
شايان ذکر است هرچه گاوصندوق خانگي داراي حجم کمتري باشد يا به اصطلاح جاي کمتري را اشغال کند، ولي از لحاظ وزني،وزن بالا و قابل توجهي داشته باشد چرا که جابجا کردن چنين گاوصندوق هايي احتياج به امکانات خاص و افراد ماهر و آموزش ديده دارد که سارقان چنين امکاناتي در اختيار ندارند بنابراين وزن بالاي گاوصندوق کمک شاياني به ضدسرقت بودن آن مي کند.
از موارد ديگر و بسيار قابل تأمل در خريد گاوصندوق خانگي مي توان به نوع قفل و نوع دسترسي شما با محتويات درون گاوصندوق مي باشد و يا به اصطلاح باز کردن درب گاوصندوق . بسياري از افراد با قفلهاي قديمي ولي پرکابرد مکانيکي يا به اصطلاح خودمان رمزي راحت تر هستند که بايد بگوييم در صورت آموزش و نحوه صحيح از اين قفلها و همچنين استفاده از قفلهاي باکيفيت موجود در بازار بايد بگوييم که اينگونه قفلها بسيار ايمن و راحت هستند. ولي برخي افراد که با ابزار مکانيکي چندان راحت نيستند مثل خانم هاي خانه دار و حفظ اعداد برايشان راحت تر مي باشد قفلهاي ديجيتال و يا عددي را جايگزين کرده که در اين صورت بايد تعدادي اعاد و ارقام را حفظ کرده و آنها را يادداشت نموده و در محلي امن دور از گاوصندوق نگهداري کنيد. ولي امروزه با پيشرفت صنعت و تکنولوژي رمزهايي جديدتري به بازار عرضه شده اند که به رمزهاي اثرانگشتي معروف هستند و شما فقط با گذاشتن انگشتتان بر روي محل سنسور مي تواند درب گاوصندوق را باز کنيد.
ولي بهترين مدل گاوصندوق آنهايي هستند که از مدلهاي ترکيبي استفاده مي کنند که امنيت بيشتري براي گاوصندوق ايجاد مي کنند، به عنوان مثال کليد و يا قفل مکانيکي و يا کليد و قفل ديجيتالي.
و اما مورد پنجم و مورد بسيار مهم و اساسي که به عنوان شاخص ترين و بارزترين ويژگي يک گاوصندوق خانگي و يا اداري و فروشگاهي محسوب مي شود ضدسرقت بودن و استفاده از مکانيزم هاي ضد سرقت خاص در يک گاوصندوق است.به عنوان مثال افرادي که ميخواهند اشياي گرانبهاي را در گاوصندوق خود نگهداري کنند بايد از گاوصندوقهايي استفاده کنند که درصد ايمني بالاتري داشته باشد. مثلاً زبانه هاي بيشتر و محکمتر و يا سيستم ترکيبي قفل ها و آلياژهاي سخت تر  باشند که ضد دريل و سوراخکاري بوده و بدنه اي مستحکم تر که ضد ضربه و برش باشد و يا از لولاهايي با استحکام بالا برخوردار باشد که ضد ديلم و شکستن باشند..
و يا براي نگهداري اسناد و مدارک بسيار مهم و باارزش حتماً بايد از گاوصندوق هايي استفاده شود که نسوز بوده و حدالامکان قابليت تحمل دمايي بسيار زيادي داشته باشند که در صورت بروز آتش سوزي اسناد و مدارک آسيب نديده و يا تغيير رنگ ندهند(برخي گاوصندوق ها تا دماي 800 درجه سانتيگراد به مدت 2 ساعت در برابر آتش سوزي مقاومت از خود نشان مي دهند)
و در پايان هنگام خريد هرگونه وسيله حتي گاوصندوق بايد توجه داشته باشيد که آن وسيله حتماً از گارانتي و خدمات فروش و بيمه نامه معتبر بهره مند باشد تا در صورت نياز بتواند پاسخگو باشد و احياناً در صورت بروز مشکل شما را همراهي کنند.
توجه داشته باشيد که هميشه براي خريد گاوصندوق خانگي به دنبال يک گاوصندوق ايمن و قابل اطمينان باشيد چرا که ارزش مادي اشيا و مدارکي که در آن مي گذاريد بسيار بالاتر از قيمت گاوصندوق مي باشد و شما اين خريد را شايد در طي ساليان سال فقط يک يا دو بار انجام مي دهيد چون عمر مفيد گاوصندوق بسيار بالاست و در صورت نگهداري مناسب تا چندين سال براي شما کارآيي دارند، پس پس در انتخاب و خريد گاوصندوق خانگي خود بسيار دقت کافي را داشته باشيد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *