بلاگ

کاربردهای مهم گاوصندوق

کاربردهای گاوصندوق

گاوصندوق یکی از وسایل کاربردی است، که برای نگهداری و محافظت از مدارک و وسایل مهم در بسیاری از مکان ها از جمله ادارات، سازمان ها، منازل، بانک ها و بسیاری از موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله از صنعت کاوه موارد استفاده گاوصندوق را بررسی می کنیم.

10 کاربرد مهم گاوصندوق

موارد زیر 10 کاربرد مهم گاوصندوق می باشند:

1. نگهداری مدارک حقوقی و سند ملک
2. محافظت از اسناد و مدارک مهم در سازمان ها
3. نگهداری از مدارک پزشکی و نسخه های دارویی مهم و حیاتی
4. محافظت از عکس های خانوادگی و سی دی ها
5. نگهداری از پاسپورت و شناسنامه ها
6. نگهداری پول نقد
7. محافظت از طلا، جواهرات و اشیا قیمتی
8. نگهداری از کلیدهای مهم
9. محافظت از کارت های بانکی
10. نگهداری از پرونده های مهم در ادارات

ویژگی های گاوصندوق

گاوصندوق در انواع مختلفی ساخته می شود، که ویژگی های آن ها با هم متفاوت است. ولی در مجموع یک گاوصندوق خوب باید امنیت بالایی داشته و سیستم قفل آن به راحتی توسط سارقان قابل باز شدن نباشد، همچنین بدنه محکمی داشته باشد، تا سارقان قادر به برش آن نیز نباشند. برای ضد سرقت بودن گاوصندوق، وزن آن نیز مهم است، به این صورت سارقان نمی توانند آن را به راحتی جا به جا کنند. از دیگر ویژگی های گاوصندوق خوب می توان به مقاومت بالا در برابر آب و آتش اشاره کرد.

کاربرد انواع قفل در گاوصندوق

انواع مختلفی از قفل برای گاوصندوق مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به بررسی کاربرد انواع قفل در گاوصندوق می پردازیم:

• قفل کلیدی: این نوع قفل کمترین میزان امنیت را دارد و به همین دلیل توصیه می شود، در مواردی که امنیت بالا نیاز است، از این مدل قفل استفاده نشود.
• قفل کلیدی مکانیکی: این مدل قفل به نسبت قفل کلیدی امنیت بیشتری دارد. برای نگهداری موارد کم اهمیت تر مانند پرونده های ادارات می توان از این نوع سیستم امنیتی استفاده کرد.
• قفل الکترونیکی: قفل الکترونیکی با استفاده از صفحه کلید باز می شود. این مدل قفل بیشتر برای ساختمان ها استفاده می شود، ولی برای انواع گاوصندوق نیز قابل استفاده است.
• قفل ترکیبی با تاخیر زمان: این قفل از ترکیب قفل دیجیتالی به همراه تایمر تاخیری است و بیشتر برای کسب و کارهایی که معاملات پولی زیادی دارند، استفاده می شود.

 

موارد استفاده گاوصندوق

کاربرد گاوصندوق در سفر

در سفر تمامی افراد وسایل مهمی از جمله پاسپورت، کارت بانکی، پول نقد و حتی جواهرات به همراه دارند، برای نگهداری از این وسایل می توان از گاوصندوق های کوچک و قابل حمل استفاده کرد. به این صورت افراد با خیال راحت سفر می کنند.

کاربرد گاوصندوق در هتل

ایجاد حس امنیت برای مسافران هتل اهمیت بسیار زیادی دارد، به همین علت به طور معمول در تمامی اتاق های هتل گاوصندوق وجود دارد. به این صورت مهمانان می توانند وسایل و مدارک مهم خود را بدون نگرانی از سرقت داخل گاوصندوق های موجود قرار دهند.

کاربرد گاوصندوق در خانه

گاوصندوق خانگی از پر استفاده ترین و پرکاربردترین انواع گاوصندوق است. هر خانواده ای وسایل و مدارک مهمی برای نگهداری دارد و به این منظور از گاوصندوق استفاده می کند.

کاربرد گاوصندوق در ادارات

در ادارات برای نگهداری اسناد و مدارک مهم، قراردادهای مهم و بسیاری از موارد دیگر از گاوصندوق استفاده می شود. برخی از گاوصندوق ها در دسترس تمامی کارمندان هستند، ولی به برخی از آن ها تنها یک یا دو نفر دسترسی دارند.

کاربرد گاوصندوق جیبی

گاوصندوق های جیبی در سایز بسیار کوچک ساخته می شوند و همانند کیف پول می باشند، ولی سیستم امنیتی بسیار خوبی دارند. برای نگهداری، پول، کارت بانکی می توان از این مدل گاوصندوق استفاده کرد.

کاربرد گاوصندوق در طلا فروشی

استفاده از گاوصندوق در طلا فروشی ها اهمیت بسیار زیادی دارد. معمولا در طلا فروشی ها از گاوصندوق ویترینی برای محافظت از جواهرات استفاده می شود. به این صورت با اتمام کار با فشار یک دکمه تمامی جواهرات به زیر ویترین و به مکان امن منتقل می شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و راهنمایی می توانید با شماره های موجود در وبسایت صنعت کاوه تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *